מוצ"ש של משמעות- סדרת מפגשים עם ד"ר רוני שרף - חכמת ההזדקנות

מוצ"ש של משמעות- סדרת מפגשים על לוגותרפיה ועוצמתה של הרוח האנושית

"בסופו של דבר, האדם לא צריך לשאול מה משמעות חייו, אלא עליו להכיר בכך שהוא נשאל" (ויקטור א. פרנקל)

חיבור בין שיטתו של ויקטור פרנקל ("האדם מחפש משמעות" ועוד 26 ספרים…) הלוגותרפיה, שמהותה טיפול באמצעות מיקוד במשמעות, לבין הפסיכותרפיה הבודהיסטית.
בסדרת מפגשים ד"ר רוני שרף יארח וישוחח עם אנשים בולטים מתחומים שונים על משמעות החיים במצבי אתגר וטלטלה, על המשאבים הניכרים והעוצמה של הרוח האנושית, על הדרך הנאצלת (גם) במצבי משבר. ההזמנה היא לשיח פתוח, לסנגהה משותפת ולחיבורים.

מפגשי הסדרה תתקיים במוצאי שבת, בשעה 18:00-19:00
סדרת המפגשים תתקיים באופן מקוון בזום.

בסיום הסדרה יתקיים מפגש מסכם לפאנל עם ד"ר רוני שרף.

רשימת המרצים, לפי סדר המפגשים:

  • 13.1.24- ד"ר רוני דוניץ
  • 27.1.24 – יובל אידו טל
  • 10.2.24- ד"ר מורשד פרחאת
  • 9.3.24- ד"ר דוד גוברין
  • 23.3.24- זאב בן אשר
  • 30.3.24- ד"ר נעמה אושרי
  • 6.4.24- פרדי מרגלית ואלימור
  • 20.4.24- מאיה ורדימון – המפגש התבטל עקב אילוצים
  • 4.5.24 – מירי קערור – המפגש יתקיים בשעה 20:30
  • 11.5.24- רוני שרף ופאנל מסכם

ההצטרפות לסדרה היא בתשלום דאנה, תרומה לפי רצון ויכולת מתוך נדיבות ורוחב הלב. הסכום לתשלום הוא לבחירתכם והוא מיועד לתמיכה בעמותה. הסכום מיועד לתמיכה בהכשרות המלווים והמתרגלים ולסייע בסבסוד פעילויות העמותה.

  • ד"ר רוני דוניץ – 13.1.24

ד"ר רוני דוניץ
ד"ר רוני דוניץ

 

"חפשן" בדרכי החיים, בדרך מרגיש שאני באמצע הדרך… את 64 שנות חיי חלקתי בין המערב, המזרח וישראל, כאשר 5 שנות חיי במזרח העניקו לי כלים רוחניים ופילוסופיים המלווים אותי לכל אורך הדרך. רוני הוא בוגר קורס מתקדם בלוגותרפיה ומרותק ממרכזיותו של מציאת המשמעות שלנו גם במחצית השנייה של החיים. בין המאמנים ומלווים האישיים הוותיקים בישראל מזה 20 שנה, מנחה קבוצות, מספר סיפורים ודוקטורנט בתחום שנקרא "לימוד תבונה" (בחו"ל), כתיבת התיזה שלו היא "רפלקציות של דור שני לשואה במחצית השנייה של חייו".

להרשמה >

 

  • יובל אידו טל – 27.1.24

יובל אידו טל חכמת ההזדקנות
יובל אידו טל

 

יובל מתאמן במדיטציה כבר 27 שנה, מלמד בודהיזם וזן למעלה מעשרים שנה, מנחה ריטריטים וחוקר תחומים אלו. מחבר הספרים ״בודהיזם: מבוא קצר״, ״לבי נבהל מהירח״, ״משירי אוגאווה יוקימיצו״ ומתרגם כתבים מסורתיים וספרים בנושאים: תודעה, פילוסופיה, מדיטציה ואמנויות הבודהיזם והזן. יובל עוסק באמנות הקליגרפיה הסינית והיפנית.

להרשמה >

 

  • ד"ר מורשד פרחאת – 10.2.24

דר' מורשד פרחאת
דר' מורשד פרחאת

 

מנהל לשעבר של בית חולים אסותא, חיפה ומומחה רופא נשים ו-IVF, עורך דין ,מנהל, מרצה ומאמן. ברקע תפקידו: ניהול במערכת הבריאות, האחרון היה ניהול בית חולים אסותא בחיפה ולפני כן סגן מנהל בית חולים זיו בצפת.
מנהל סיכונים במספר בתי חולים. מרצה לתואר שני מנהל עסקים ופארמה בקריה האקדמית אונו. יועץ אסטרטגי למספר מוסדות.

להרשמה >

 

 

  • ד"ר דוד גוברין – 9.3.24

השגריר דר' דוד גוברין
השגריר דר' דוד גוברין

 

ד"ר דוד גוברין הינו דיפלומט ישראלי מאז שנת 1989. הוא מכהן כראש הנציגות הישראלית ברבאט מאז תחילת 2021. מונה רשמית כשגריר ישראל במרוקו על ידי ממשלת ישראל בנובמבר 2021. השגריר גוברין שירת, בין השאר, כשגריר ישראל במצרים (2019-2016) וכיועץ מדיני במשלחת הקבועה של ישראל לאו"ם (2004-2000). הוא מילא מגוון של תפקידים במטה משרד החוץ בירושלים ובכללם מנהל מחלקת ירדן ומנהל מחלקה בחטיבה לתכנון המדיני. השגריר גוברין הוא בעל תואר דוקטור מהחוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית והינו עמית מחקר במכון טרומן.

להרשמה >

 

  • זאב בן אשר – 23.3.24

זאב בן אשר
זאב בן אשר

 

מתרגל ומנחה דהרמה ומדיטציה לקבוצות הגיל השלישי, לפגועי נפש בעמותת אנוש ובעבר גם בעמותת תובנה. בבתי כלא ובארגונים עסקיים. פעיל חברתי בליווי ותמיכה בקשישים בדרום תל אביב. מנחה בנושאי מנהיגות מבוססת מיינדפולנס, ניהול והקשבה. דירקטור ומאמן ארגוני למנהלים מנהלים בקהילה הבדואית ובקהילה העסקית.

להרשמה >

 

  • ד"ר נעמה אושרי – 30.3.24

ד"ר נעמה אושרי וחכמת ההזדקנות
ד"ר נעמה אושרי

 

תלמידה ומורה בדרך הזן, ב’בית אימון הרוח’ שהקימה. מזה שני עשורים מלמדת מהחכמה, הפרקטיקה והפואטיקה הבודהיסטית, בהשראתן חוקרת גם את רזי המפגש בין חכמת מזרח ומערב. מלווה א.נשים במסעות החיים בהשראת הדהרמה, מנחה תוכנית רדיו על בודהיזם, מנחה ריטריטים נודדים בחו"ל, מזרח ומערב, ומחברת הספרים: 'כאור בשולי הענן – רשימות מסע' ו'סנדלי קש בעשב מתוק' – קריאה מחודשת במשל הזן 'עשר תמונות: רועה ושור'. אם לארבעה וסבתא לארבעה, מתגוררת במשק המשפחתי בכפר ויתקין.

להרשמה >

 

  • פרדי מרגלית ואלימור הניג – 6.4.24

פריידי מרגלית ואלימור הניג
פריידי מרגלית ואלימור הניג

 

פריידי מרגלית – מייסדת שיטת המטאיזם, וזוגתה, אלימור הניג – מנכ"לית מרחב מודעות. ביחד הן מובילות את העמותה לפיתוח התודעה, ומסייעות לאנשים ליישם את יכולותיהם המטא-קוגניטיביות. שיטת המטאיזם משתתפת במספר מחקרים חשובים, כשהמוביל ביניהם הוא מחקר אונקולוגי המתקיים בבי"ח איכילוב.
לצאת מהמטריקס – עם פריידי מרגלית ואלימור הניג. מפגש פותח תודעה וחיוני במיוחד לתקופה זו, בה איננו יכולים עוד להמשיך להאמין למה שרואות עינינו, ומחויבים לחקור ולראות את "המעבר". מהו המטריקס הכולא אותנו? ואיך מצליחים לצאת ממנו, בימים שהכל סוגר עלינו. במפגש נלמד את "מודל הברומטר" ואת "תדר מלכות" – כלי תודעתי לחיזוק החוסן.

להרשמה >

 

  • מאיה ורדימון – 20.4.24 – המפגש התבטל עקב אילוצים

מאיה ורדימון וחכמת ההזדקנות
מאיה ורדימון

מנחת קבוצות בשיטת המטאיזם, מנהלת תחום החינוך ומפתחת תוכנית חינוכית "המשחק". תוכנית הרצה בעשרות בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ. מאיה מוכרת במרחב מודעות כ"מומחית" לתחום האהבה ומהווה מודל לכך גם ברמה האישית וגם בין אלפי תלמידיה בעשורים האחרונים.
אהבה זו בחירה – מפגש חוויתי המתחקה אחר מכניקת האהבה והזמנה ליצור לעצמנו, דווקא בתקופה מאתגרת זו, זוגיות תומכת ומיטיבה.
יש מאתנו שעדיין מכורים לאשליה. אקס מיתולוגי, פנטזיות או סתם “בלתי מושג” כזה או אחר. אבל ברגע שמסכימים לשחרר את האשליה, אז מתגלה עוצמתה של אהבה שקטה. הזמנה למפגש המתאים למי שמחפש "את שאהבה נפשו" וגם לכאלה שכבר בתוך זוגיות, אך רוצים לשדרג אותה.

להרשמה >

 

  • מירי קערור – 4.5.24 – בשעה 20:30

מירי קערור טיפולי גוף נפש חכמת ההזדקנות
מירי קערור

 

לפני כ 18 שנה מייסדת ושותפה בהקמת מרכז "מלכות ללימודי קבלה" ביפו העתיקה, שהיה קיים עשור: מתוך חזון ומטרה לעשות הבדל וקירוב לבבות במציאות חברתנו עפ"י העקרונות של חוכמת הקבלה.
מטפלת הוליסטית רב-תחומית: אימון להעצמה אישית, רפלקסולוגיה, טריגר פוינט, דיקור, אורתופדיה רגשית, טיפול דרך התת מודע בילד/ה הפנימית. עוסקת איזון ושחרור חסימות רגשיות, מתחים ולחצים בגוף, נפש ונשמה. מנחת ריטריטים: חיבור למנהיגה שבי.

להרשמה >

 

  • מפגש סיכום ופאנל עם ד"ר רוני שרף – 11.5.24

    להרשמה >

 


מנחה הסדרה:

רוני שרף
ד"ר רוני שרף

 

ד"ר רוני שרף, ותיק בדרך הזן בודהיסטית, חבר בתנועת חכמת ההזדקנות ומתמחה בלוגותרפיה. מפתח שיטת אמן התודעה, חוקר קוגניציה ויצירתיות, עוסק בפסיכותרפיה בודהיסטית בשילוב הלוגותרפיה.

 

Image

פרטים נוספים

  • Arrow בהנחיית ד"ר רוני שרף
  • Arrow מוצ"ש
  • Arrow 18:00-19:00
  • Arrow אונליין בזום

צרו איתנו קשר

השאירו הודעה


    דף חכמת ההזדקנות בפייסבוק

    אנחנו גם ברשתות


    "להיות עם"- נפתחה ההרשמה לתכנית הכשרת המלווים המתנדבים החל מ-19.5.2024

    חזון "להיות עם" הוא להביא את חכמת ההזדקנות אל הזקנים בביתם, לפתוח לב ולאפשר תנועה מן המוכר אל המסתורין הטמון בתהליך ההזדקנות

    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

    וקבלו את כל העדכונים


      דילוג לתוכן